min jul

hej

De va en tjej som fråga om jag kunde skriva hur min jul är och de ska jag självklart göra:)

De börjar med dan innan julafton då kommer farmor hit och min bror då och då spelar vi bingolotto och slår in julklappar
Sen på julaftonsmorgon brukar pappa göra gröt med mandel i och så brukar vi ta en lung och skön frukost så brukar jag och min bror få en julklapp de brukar vara en film eller nått så vi kollar på, sen typ 3 kommer min faster och hennes man och mina 2 kusiner, då dricker vi glögg och kollar på kalle anka efter de är de jul mat , sen brukar vi spela nått spel sen typ klockan 9 så öppnar vi julklappar och då är de så att den som är minst får börja jag alltså, och då sitter man och kollar vad alla får, de tar ett tag och efter de så ibland går vi till kyrkan.
Sen på juldan så är vi med mammas sida och då är vi rätt många, och de är lite mer som en fest kanske får nån julklapp av mormor och morfar, sen är man där och dom som är myndiga går ofta ut på krogen.

de va min jul, väldigt kortfattat hoppas du är nöjd och God Jul:)






Seize The Day

Kommentera inlägget här :